Kolejna odsłona kampanii „Servier – wyłącz raka” zagościła w 10 polskich miastach na Uniwersytetach Trzeciego Wieku wraz z wykładami poświęconymi profilaktyce raka jelita grubego oraz bezpłatnymi konsultacjami i badaniami lekarskimi. Łącznie we wszystkich miastach w wykładach uczestniczyło ponad 400 osób, a dodatkowo przebadanych zostało ok. 200 seniorów. Oto wyniki III edycji ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Servier – wyłącz raka”, zrealizowanej w tym roku pod hasłem „Kolonoskopia jest super!”.
III EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ KAMPANII „SERVIER – WYŁĄCZ RAKA”
Tegoroczna edycja kampanii odbywała się pod hasłem „Kolonoskopia jest super!” a jej głównym celem było podkreślanie roli profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem kolonoskopii jako badania ratującego życie oraz przełamywanie związanego z nim społecznego tabu. W tym roku w ramach aktywności profilaktyczno-edukacyjnych odwiedziliśmy Bydgoszcz, Białystok, Kraków, Radom, Łódź, Słupsk, Opole, Karczew, Lublin i Warszawę.
„Szukamy ciągle nowych rozwiązań, które pozwolą nam na dotarcie do społeczeństwa z przekazem, że warto się badać. Jest to bardzo trudne. W tym roku podjęliśmy działania edukacyjne nakierowane na konkretną grupę odbiorców: głównie seniorów – osoby o podwyższonym stopniu ryzyka zachorowania na raka jelita grubego” – podkreślała lek. med. Katarzyna Urbańska, Dyrektor ds. Komunikacji i Spraw Zewnętrznych Servier.
SERVIER – WYŁĄCZ RAKA PODSUMOWANIE
W wykładach na Uniwersytetach Trzeciego Wieku w 10 polskich miastach uczestniczyło ponad 400 osób. W skład oferty bezpłatnych badań profilaktycznych i konsultacji lekarskich wchodziły: badanie per rectum, badanie USG jamy brzusznej i testy FOB. Z badań skorzystało łącznie ok. 200 seniorów. Wśród materiałów edukacyjnych oprócz informacji o kampanii i profilaktyce raka jelita grubego, znajdowały się także przepisy nakierowane na zachowanie zdrowych jelit, przygotowane przez dietetyk Katarzynę Błażejewską – Stuhr.
CELEBRYCI ZAANGAŻOWANI W AKCJĘ
Istotnym elementem kampanii była współpraca z siecią kin Multikino. W największych miastach w Polsce, w dniach od 15 do 28 marca 2019 r., przed seansami emitowany był spot edukacyjny
z udziałem Zbigniewa Zamachowskiego, przekonujący o wartości badania kolonoskopowego. Widzowie otrzymali również materiały edukacyjne.
Dodatkowo, w przestrzeni internetowej pojawiły się krótkie filmiki o charakterze profilaktyczno – edukacyjnym , w których udział wzięli eksperci medyczni, artyści, dziennikarze oraz sportowcy, m.in. Piotr Gruszka − siatkarz i trener, Przemysław Saleta – bokser, a także Maria Pakulnis – aktorka filmowa i teatralna.
WSPÓŁPRACA Z „ANDRZEJ RYSUJE”
Specjalnie na potrzeby III edycji kampanii „Servier – wyłącz raka”, polski artysta, Andrzej Milewski znany jako „Andrzej Rysuje”, przygotował serię ilustracji dotyczących znaczenia kolonoskopii w diagnostyce i późniejszym leczeniu raka jelita grubego. Ilustracje te zostały umieszczone w formie plakatów na wiatach przystankowych w 5 polskich miastach: Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie.
Nieco ironiczny charakter przekazu znajdującego się na plakatach, miał na celu przybliżenie oraz oswojenie trudnego i niezwykle istotnego tematu jakim jest kolonoskopia.
PATRONI MERYTORYCZNI
Kampanię „Servier – wyłącz raka” wspiera środowisko medyczne oraz eksperci z dziedziny onkologii, którzy co roku dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Tegoroczną edycję patronatem merytorycznym objęły: Polska Unia Onkologii oraz Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej